Dean of the Faculty of Business and Management (Dekanin des Fachbereichs Wirtschaftswissenschaften) Member of the Faculty Council (Mitglied des Fachbereichsrates) International Academic Coordinator of [...] , 2 terms (2 Amtszeiten): 2015 - 2021, Head of the study programme (Studiengangleiterin) B. Sc. Business Administration: 2013 - 2021 Member of the University Senate (Mitglied des Senates der Hochschule)
015 Lehrveranstaltungen Marketinggrundlagen Marketing Basics Marketing & Consumer Behaviour International Business Betreuung diverser wissenschaftlicher Arbeiten Forschungsinteressen Nachhaltigkeitsmarketing
Studienfachberater des Masterstudiengangs Business Management Mitglied im Fachbereichsrat des Fachbereichs Wirtschaftswissenschaften Mitglied im Prüfungsausschuss des Fachbereichs Wirtschaftswissenschaften [...] ierung Finanz- und Rohstoffmärkte Banken Finanzinstrumente Risiko- und Liquiditätsmanagement Internationale Währungs- und Finanzbeziehungen H012 Wirtschaftswissenschaften
Statistik und Zertifizierungsgrundlagen, Arbeitsausschuss angewandte Statistik Delegierter bei der International Standards Organization (ISO/TC 69/SC 7 - Applications of statistical and related techniques for [...] V. (AiF) und die Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG) Mitglied des Editorial Advisory Board, International Journal of Lean Six Sigma Mitglied in der Deutschen Gesellschaft für Qualität (DGQ), im European [...] Sigma Club (ESSC-D), in der Gesellschaft für Qualitätswissenschaft (GQW), im European Network for Business and Industrial Statistics (ENBIS) und im Verein Deutscher Ingenieure (VDI) zertifizierter Proje
Wirtschaftswissenschaften Seit 2011: Studiengangsleiter B.Sc. Marketing und International Business 2001 – 04/2007 – 18: Auslandsbeauftragter des Fachbereichs Wirtschaftswissenschaften 2008 [...] Koblenz Sprechzeiten in der Vorlesungszeit: Mi: 13.00 bis 14.00 Uhr. Marketing und Marktforschung Internationales Marketing Konsumentenforschung J015 Wirtschaftswissenschaften
Mitglied des Senatsausschusses für Internationales Mitglied des Fachbereichsrats (FB Wirtschafts- und Sozialwissenschaften) Modulverantwortlicher "B06 Internationale Kompetenzen" (alte PO) im MBA-Fern [...] MBA-Fernstudienprogramm Lehrender im MBA-Wahlpflichtmodul "W03 Business English" (neue PO, vgl. MBA-Dozentensteckbrief ) Leistungsangebote Beratung für Auslandsaufenthalte und deren Finanzierung für Studierende [...] me (CALL) Koordination Summer School Program Durchführung von Sprachprüfungen A007 Sprachen/Internationales
Certificate in International Business and Communication Course Unit: Special Aspects of Marketing: Cultural Industries (B 51) Semester 1 Language of Tuition/Assessment English Hours per week 4 Group size [...] more broadly, provide both entertainment and in- formation, while also being sophisticated global businesses. The rapid rise of mass culture, and the cutural industries from the mid 19th century onwards, [...] that have been employed to try to understand it. These approaches will help us to under- stand the business model of the industries, the impact of globalization, and areas such as branding and marketing of
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Certificate in International Business and Communication Course Unit: Ethics of Leadership: Ethics in Sport, Leisure and Physical Activity Organizations (B 07a) Semester 2 Language of Tuition/Assessment [...] active learning exercises. Prerequisites Formal: Full-time student of Business Administration (MA Program) in the Faculty of Business and Social Sciences (WISO) OR exchange student with approved learning [...] Journal of Business Ethics, 20(1), 51-66. o McNamee, M.J., & Fleming, S. (2007). Ethics audits and corporate governance: The case of public sector sports organizations. Journal of Business Ethics, 73(4)
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Certificate in International Business and Communication Course Unit: International Comparison of Sport Systems (S A 03) Semester 4 Language of Tuition/Assessment English Hours per week 2 Group size (max) [...] labour in Qatar. International Review for the Sociology of Sport, 46(1), 45-60. De Bosscher, V., De Knop, P., van Bottenburg, M., Shibli, S., Bingham, J. (2009). Explaining international sporting success: [...] van Bottenburg, M. (2015). Successful elite sport policies: An international comparison of the Sports Policy factors Leading to International Sporting Success (SPLISS 2.0) in 15 nations. Maidenhead, UK:
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The business studies comprise the basic management studies as well as EU and international market specific study courses (e.g. Management, Marketing, Business in the European Union, International Economic [...] studying Business English, Financial English, English for Law, as well as studying general and business aspects of the other modern language (e.g. French Language in the Modern Discourse, Business French [...] program director for the Modern Language and Business Studies BSP E-mail: vineta@latnet.lv 3. Content of the Bachelor's degree program “Modern Language and Business Studies” Degree to be achieved: Bachelor
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