290,- Euro unter null liegt. Eine Ausübung einer geringfügigen Beschäftigung (der sog. 450,- Euro-Job) ist also ohne Anrechnung möglich. Die Berechnung des Einkommens bei selbstständiger Studierende mit
Auswer- tungen zum SGB-II-Leistungsbezug („Hartz IV“). Darunter fallen alle Personen, die bei den Job- centern gemeldet sind. Es wird unterschieden zwischen erwerbsfähigen Leistungsberechtigten und Personen
confidence required for successful job and internship search in Ger- man covers both the preparation of German application documents and the linguistic preparation for job interviews. Content: acquiring useful [...] academic papers, …) acquiring vocabulary and useful phrases for job search purposes preparing application documents and simulating job interviews exercises and role plays Prerequisites: This course is [...] INTERDISCIPLINARY ACADEMIC SKILLS TRAINING PROGRAM German as a Foreign Language (B2): Strategies for Job and Internship Applications Hours per week 2 Group size (max) 25 Contact hours 32 h ECTS credits 3
command of German is necessary not only during your studies, but also in future when you will look for a job in Germany. You should participate if you already speak German at the level of B1-B2 and would like
um_Programm_WiSe2022-23_Stand Sept. 22 Qualifizierungsprogramm WiSe 2022/23 (Online) Applying for jobs in English - at research institutes and in industry Für Promovierende im ingenieur- und naturwiss
um_Programm_WiSe2022-23_Stand Sept. 22 Qualifizierungsprogramm WiSe 2022/23 (Online) Applying for jobs in English - at research institutes and in industry Für Promovierende im ingenieur- und naturwiss
IBEB schult die angehenden Prozessbegleiter*innen in einem umfassenden Verfahren (“training on the job“). Parallel zu ihrer Tätigkeit nehmen die zertifizierten Prozessbegleiter*innen an jährlichen Schu
IBEB schult die angehenden Prozessbegleiter*innen in einem umfassenden Verfahren (“training on the job“). Parallel zu ihrer Tätigkeit nehmen die zertifizierten Prozessbegleiter*innen an jährlichen Schu
Springer Fachmedien, S. 503-516. Eder, Sabine/Roboom, Susanne (2018): Big Data im Kinderzimmer – „Big Job“ für die Kita!? Digitalisierung, Datafizierung und pädagogische Positionierung. In: Brandt,J. Georg