015 Lehrveranstaltungen Marketinggrundlagen Marketing Basics Marketing & Consumer Behaviour International Business Betreuung diverser wissenschaftlicher Arbeiten Forschungsinteressen Nachhaltigkeitsmarketing
Dean of the Faculty of Business and Management (Dekanin des Fachbereichs Wirtschaftswissenschaften) Member of the Faculty Council (Mitglied des Fachbereichsrates) International Academic Coordinator of [...] , 2 terms (2 Amtszeiten): 2015 - 2021, Head of the study programme (Studiengangleiterin) B. Sc. Business Administration: 2013 - 2021 Member of the University Senate (Mitglied des Senates der Hochschule)
Studienfachberater des Masterstudiengangs Business Management Mitglied im Fachbereichsrat des Fachbereichs Wirtschaftswissenschaften Mitglied im Prüfungsausschuss des Fachbereichs Wirtschaftswissenschaften [...] ierung Finanz- und Rohstoffmärkte Banken Finanzinstrumente Risiko- und Liquiditätsmanagement Internationale Währungs- und Finanzbeziehungen H012 Wirtschaftswissenschaften
Statistik und Zertifizierungsgrundlagen, Arbeitsausschuss angewandte Statistik Delegierter bei der International Standards Organization (ISO/TC 69/SC 7 - Applications of statistical and related techniques for [...] V. (AiF) und die Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG) Mitglied des Editorial Advisory Board, International Journal of Lean Six Sigma Mitglied in der Deutschen Gesellschaft für Qualität (DGQ), im European [...] Sigma Club (ESSC-D), in der Gesellschaft für Qualitätswissenschaft (GQW), im European Network for Business and Industrial Statistics (ENBIS) und im Verein Deutscher Ingenieure (VDI) zertifizierter Proje
Wirtschaftswissenschaften Seit 2011: Studiengangsleiter B.Sc. Marketing und International Business 2001 – 04/2007 – 18: Auslandsbeauftragter des Fachbereichs Wirtschaftswissenschaften 2008 [...] Koblenz Sprechzeiten in der Vorlesungszeit: Mi: 13.00 bis 14.00 Uhr. Marketing und Marktforschung Internationales Marketing Konsumentenforschung J015 Wirtschaftswissenschaften
Mitglied des Senatsausschusses für Internationales Mitglied des Fachbereichsrats (FB Wirtschafts- und Sozialwissenschaften) Modulverantwortlicher "B06 Internationale Kompetenzen" (alte PO) im MBA-Fern [...] MBA-Fernstudienprogramm Lehrender im MBA-Wahlpflichtmodul "W03 Business English" (neue PO, vgl. MBA-Dozentensteckbrief ) Leistungsangebote Beratung für Auslandsaufenthalte und deren Finanzierung für Studierende [...] me (CALL) Koordination Summer School Program Durchführung von Sprachprüfungen A007 Sprachen/Internationales
Certificate in International Business and Communication Course Unit: Special Aspects of Marketing: Cultural Industries (B 51) Semester 1 Language of Tuition/Assessment English Hours per week 4 Group size [...] more broadly, provide both entertainment and in- formation, while also being sophisticated global businesses. The rapid rise of mass culture, and the cutural industries from the mid 19th century onwards, [...] that have been employed to try to understand it. These approaches will help us to under- stand the business model of the industries, the impact of globalization, and areas such as branding and marketing of
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Certificate in International Business and Communication Course Unit: Ethics of Leadership: Ethics in Sport, Leisure and Physical Activity Organizations (B 07a) Semester 2 Language of Tuition/Assessment [...] active learning exercises. Prerequisites Formal: Full-time student of Business Administration (MA Program) in the Faculty of Business and Social Sciences (WISO) OR exchange student with approved learning [...] Journal of Business Ethics, 20(1), 51-66. o McNamee, M.J., & Fleming, S. (2007). Ethics audits and corporate governance: The case of public sector sports organizations. Journal of Business Ethics, 73(4)
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Certificate in International Business and Communication Course Unit: International Comparison of Sport Systems (S A 03) Semester 4 Language of Tuition/Assessment English Hours per week 2 Group size (max) [...] labour in Qatar. International Review for the Sociology of Sport, 46(1), 45-60. De Bosscher, V., De Knop, P., van Bottenburg, M., Shibli, S., Bingham, J. (2009). Explaining international sporting success: [...] van Bottenburg, M. (2015). Successful elite sport policies: An international comparison of the Sports Policy factors Leading to International Sporting Success (SPLISS 2.0) in 15 nations. Maidenhead, UK:
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The business studies comprise the basic management studies as well as EU and international market specific study courses (e.g. Management, Marketing, Business in the European Union, International Economic [...] studying Business English, Financial English, English for Law, as well as studying general and business aspects of the other modern language (e.g. French Language in the Modern Discourse, Business French [...] program director for the Modern Language and Business Studies BSP E-mail: vineta@latnet.lv 3. Content of the Bachelor's degree program “Modern Language and Business Studies” Degree to be achieved: Bachelor
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